Головна Мій профіль Реєстрація Вихід Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
27.04.2024
00:04
Шировецький НВК
сайт вчителя географії

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [5]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Хотинський піснецв
Форма входу
Головна » Статті » Мої статті

ПАСПОРТ ЕКОЛОГІЧНОЇ СТЕЖИНИ
Опис маршруту:

• протяжність — 1,5 км для учнів молодших класів;
  6 км – для старшокласників;
• час проходження — близько 4 години;
• зупинок — 9;
• початок стежки — мікрорайон школи - дендропарк; 
• кінець — водойма «Очерет»


Стан екологічної стежки: задовільний.

Режим використання:
• шкільні екологічні екскурсії;
• спостереження;
• дослідження;
• відпочинок (дорослих і дітей) з обмеженим розпалюванням вогнищ, купанням, використанням води як питної.

Заборонено:

• забруднення водоймища, прибережної зони;
• зривання квітучих трав, ламання гілок дерев для розпалювання вогнищ;
• руйнування мурашників, гнізд птахів.

Необхідні заходи:

• установлення інформаційних щитів.

Охорона маршруту здійснюють учні Шировецької ЗОШ І – ІІІ ступенів. 

Зупинка № 1 "Мікрорайон школи - дендропарк"

 У шкільному кабінеті біології учні отримують маршрутні листи. У ньому проводять бесіду про значення екологічної стежини, про красу навколишнього природного середовища та негативний вплив людства на природу. 
Шировецька середня школа розташована в центрі мальовничого села , яке здавна славиться квітучими садами і все потопає в зелені . Саме тому учні школи вирішили розпочати екологічну стежину з мікрорайону школи . В 1986 році біля школи було закладено дендропарк , в якому ростуть цінні породи дерев : каштани, ялини, сосни, тополі, берези, липи, туя, плакучі верби , горобина , декоративна акація , бузок та ін.

Учні старанно доглядають ці дерева , а також мають змогу проводити різні спостереження , знайомляться з їх чудодійними властивостями .



Зупинка № 2 «Струмок. Фітопогляд.

З північного заходу з невеликого джерела бере свій початок струмок, який протікає в південно-східному напрямку і впадає в озеро Джулин.  
 


   






Завдання для учнів:

1. Проводити відповідну роботу по очищенню цього струмка.

2. Кожної весни вести спостереження за режимом його водної поверхні.

3. Звернути увагу на рослини, які ростуть у цій місцевості.

4. Учнями проводити фенологічні спостереження та брати активну участь в охороні довкілля. 

5. Поділити рослини на дикорослі і культурні.

6. Визначити, які рослини є сільськогосподарськими і чому люди вирощують їх біля своїх будинків.

7. З'ясувати, чи існує антропогенний вплив на ті чи інші рослини.

8. Відповісти на екологічні запитання:

• Як можна захистити врожай сільськогосподарських культур від шкідників, не застосовуючи отрутохімікатів? Як впливає застосування отрутохімікатів на полях на якість води у струмку Джулин. 

• У багатьох населених пунктах восени збирають та спалюють опале листя. Як це може вплинути на живу природу?


Зупинка № 3 «Пам’ятник загиблим воїнам односельчанам.



 


Завдання для учнів:

1. Взяти шефство над ветеранами війни.

2. Проводити зустрічі з учасниками бойових дій.


Зупинка № 4 «Кам’янка. Криниця «Журавель.

 
Ці два слова являються місцевими діалектами. Кам'янка - це колишній кар'єр, де люди брали камінь для побудови жилих будинків. Криниця "Журавель" нагадує своєю формою журавля в полі, і тому дістала таку назву.
З роками кількість каменю зменшувалась, а кар'єр перетворився в сміттєзва-лище.
В даний час, на цьому колишньому пустирі виростає чудовий ліс, який незабаром стане прекрасним місцем відпочинку.
Завдання для учнів:
1. Розповісти про забруднення територій, прилеглих до жилих будинків, про людську безпечність.
2. Розробити рекомендації щодо збереження довкілля.
3. Розробити міні-проекти щодо переробки сміття та його знешкодження.
4. Розв’яжіть задачі 
• У середньому кожна люди¬на споживає 170 літрів води за добу за фізіоло-гічної потреби 2 літри. Скільки води споживають усі учні школи, мешканці нашого району, міста?

• Понад 3000 років тому у деяких містах (Вавилоні, Єрусалимі) були розвинуті системи водозабезпечення, каналізації та виділення твердих відходів. Більшість виробництв, пов'язаних із застосуванням вогню (метало-оброблення. виготовлення кераміки тощо), часто-густо виносили за межі міста. Поясніть значення наведених правил.

Зупинка № 5 Урочище "Болото".

 



 

За селом серед полів на заході розташоване урочище "Болото" . До середини 70-х років тут знаходилось найпотужніше верхове торфовище Західної України з 6-ти метровою товщею шаруватих відкладів - неоціненним банком
пилку рослин.
Просліджуючи зміни вмісту пилку , вчені мали можливість відтворити історію розвитку клімату і рослинності Придністров'я за останні 30-40 тисяч років . Однак цю перлину , в прямому значенні слова, вивезли на добриво заради скороминучого ефекту . В даний час на місці торфового родовища утворилась велика водойма під місцевою назвою "Болото" .  


Зупинка № 6 "Автодорога"

 



Завдання для учнів: 

1. Звернути увагу на авто¬транспорт як засіб пересування, що забезпечує швидке переміщення людей з одного місця в інше (наприклад, на роботу).

2. Розкрити негативний вплив автотранспорту на навколишнє природне се-редовище.

3. Відповісти на екологічні запитання:

• Досить часто можна спостерігати таку картину: стоїть автомобіль із заведеним двигуном, а водія немає. Як ви гадаєте, які екологічні і економічні наслідки має таке явище?






 
• Коли заведений двигун на неробочому ходу або на невеликій швидкості, то збільшується викид СO2, але зменшується вміст нітроген оксидів у них. Повітря якого району буде містити більше вуглекислоти: у середмісті чи на швидкісній магістралі? Де буде більше нітроген оксидів?


• Дайте оцінку впливу на навколишнє природне середовище таких видів тра-нспорту: тролейбуса, автобуса, метро, велосипеда. Яким видам транспорту, на вашу думку, належить майбутнє?

Зупинка №7 
"Ліс"


 




Неповторно-гарним екологічним об'єктом є ліс . Тут ростуть різноманітні породи дерев: дуб , граб , бук , тополя , береза , ялина , сосна , ясен ;
з кущів - ліщина , горобина .
У великій кількості є рослини , які знаходяться в даний час під охороною : підсніжники . анемони , проліски , конвалії , дзвоники , купина та ін .
Багатий та різноманітний тваринний світ , багато комах , мурашники, земно-водні, птахи, білки , зайці.

 

Завдання для учнів:

1. Звернути увагу на рослини, які ростуть на цій місцевості.

2. Виділити рослини, які занесені до Червоної книги України. 

3. Ознайомитися з лікувальними властивостями лікарських рослин. 

4. З’ясувати, які тут живуть тварини.

5. З'ясувати, чи існує антропогенний вплив на флору і фауну даного уро-чища. 

6. Як ви розумієте вислів: «Ліс – легені планети»?


Зупинка № 8 «Водойма "Очерет"
Майже з усіх боків водойма оточена лісом. 

 


 

В чистій воді багато різних видів риб: карасі, окуні, щуки, коропи; є і раки. Влітку на березі водойми люблять відпочивати люди з навколишніх сіл.

Завдання для учнів:
1. Визначити значення дренажних водоймищ для клімату масиву.
2. З'ясувати негативний антропогенний вплив на це водоймище.
3. Визначити склад рослинності.
4. Визначити склад тваринного світу.
5. Скласти схеми ланцюгів живлення.
6. Зробити пропозиції щодо поліпшення екологічного стану водоймища
7. Розв'язати задачу
В одному районі поруч розташовані два озера. На березі одного побудовано гараж, неподалік іншого — зсипано мінеральні добрива. Які процеси почалися в озері, куди стікала вода з нафтопродуктами, і в озері, куди потрапляли мінеральні добрива? Чим, на вашу думку, завершиться кожен із цих процесів?


 




 
Зупинка № 9 "Відпочинок"

На цій зупинці учні:
• розгадують загадки про природу;
• розповідають вірші про природу, пригадують прислів'я та приказки;
• відповідають на запитання ековікторини.

 


Категорія: Мої статті | Додав: vics67 (28.11.2012)
Переглядів: 1864 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Погода
Пошук
Друзі сайту

Моя школа

Хотинська школа № 1

Методичний кабінет

Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Управління освіти, молоді та спорту

Сайт військового керівника школи

Сайт вчителя історії

Вчителя географії Грозинецького НВК

Вверх
 Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz